Please follow and like us:
Facebook0
Twitter

Είναι η φωτογραφία που κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στο διαδίκτυο και ειδικότερα στο Facebook.

Είναι η εικόνα από το παλιό αναγνωστικό της Α΄ Δημοτικού, στην οποία απεικονίζεται η τυπική, σύμφωνα με τους δημιουργούς του Αναγνωστικού, ελληνική οικογένεια.
Η εικόνα δείχνει την ελληνική οικογένεια, στο Κυριακάτικο τραπέζι..

Το θέμα όμως, δεν είναι η εικόνα που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, αλλά τα σχόλια που υπάρχουν, σχετικά με αυτή!..

Ουσιαστικά το άτομο, ή τα άτομα που συνέταξαν τα σχόλια, μεταφέρουν μία εικόνα, σαφώς ιδανική και εξιδανικευμένη, σχετικά με τη ελληνική οικογένεια εκείνης της εποχής και ταυτόχρονα, κριτικάρουν τη σημερινή ελληνική οικογένεια.

Σημασία όμως, δεν έχουν τα σχόλια σχετικά με το dress code στο οικογενειακό τραπέζι, όπου σχολιάζεται πως ο μπαμπάς φοράει γραβάτα, αλλά τα άλλα σχόλια!

Λένε, ας πούμε, πως η οικογένεια είναι πολύτεκνη. Στην εικόνα απεικονίζονται τρία τέκνα.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο γεγονός πως η γιαγιά είναι παρούσα στο τραπέζι και όχι «παρατημένη» όπως λέει, σε κάποιο γηροκομείο.
Κάπου εδώ όμως, αρχίζει ο προβληματισμός..

Πρώτον. Γιατί είναι απαραιτήτως καλό να είναι η οικογένεια πολύτεκνη;! Την εποχή που δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο αναγνωστικό, στα τέλη της δεκαετίας του….1940 δηλαδή (!!!), η σύζυγος δεν εργάζονταν, δεν είχε καμία επαγγελματική πορεία και προοπτική και μη έχοντας οικονομική ανεξαρτησία και αυτοτέλεια ήταν όλη μέρα στο σπίτι, υποταγμένη στη βούληση του, κουβαλητή/αφέντη, άνδρα, γένναγε τα παιδιά του, τα μεγάλωνε και φρόντιζε και τους γέρους!
Είναι αυτό άραγε, σωστό παράδειγμα για την ελληνική κοινωνία του 21ου αιώνα;! Το άλμα προς τα πίσω, που έμμεσα προτείνει ο συντάκτης των σχολίων, είναι η απάντηση στα, όποια, προβλήματα έχει η σύγχρονη ελληνική οικογένεια;..

Όσο για τη γιαγιά, τίθεται κατ’αρχήν, ένα άλλο ερώτημα!

Γιατί γιαγιά και όχι παππούς;!
Που πήγε ο παππούς καλέ;!

Ο παππούς, γιατί δεν είναι στο τραπέζι;! Ξώμεινε στον καφενέ; Αν είναι έτσι, γιατί δεν πάνε να τον φέρουν και τον αφήνουν νηστικό τον άνθρωπο;! Να ένα ρήγμα στην εικόνα της ιδανικής οικογένειας. Στην απόξω ο παππούς! Νηστικός ο παππούς! Λιμοκτονεί ο έρμος ο παππούς!!

Αλλά, ας είμαστε αισιόδοξοι. Ας δούμε τη θετική πλευρά..
Όχι. Ο παππούς δε θα μείνει νηστικός..

Εκείνη την εποχή, ο μέσος παππούς, δεν είχε και πολλές επιλογές.
Οι παππούδες στην εποχή μας, είναι απόντες, συνήθως, επειδή έχουν σπιτωθεί με καμιά συντρόφισσα από το πρώην ανατολικό μπλοκ και ξαναζούν την εφηβεία τους, καταπίνοντας ποσότητες από το μπλε χαπάκι και αφήνουν τα κορόιδα να βαριούνται και να ανέχονται ο ένας τον άλλο στο Κυριακάτικο τραπέζι.

Ο παππούς της φωτογραφίας, κατά πάσα βεβαιότητα είναι εκεί που βλέπουν τα ραδίκια ανάποδα.
Εντάξει λοιπόν! Δεν είναι γαϊδούρια οι υπόλοιποι που τσακίζουν το ψητό (μαζί και η γιαγιά με τη μασέλα) και τον αφήνουν νηστικό..

Γιατί όμως, είναι κακό να είναι η γιαγιά στη γηροκομείο;!
Είναι η γιαγιά του Αναγνωστικού το ιδανικό πρότυπο για τις σύγχρονες γιαγιάδες;! Δηλαδή, η σημερινή 70άρα κοιτάει την εικόνα του Αναγνωστικού και…. ζηλεύει;!..

Εκείνη την εποχή οι γιαγιάδες, μόλις 50άριζαν, έριχναν πάνω τους ένα τσεμπέρι και άλλο ένα μαυρόρουχο και ανέμεναν τον βιολογικό τους θάνατο, ο οποίος μπορεί να έρχονταν 20 – 30 – 40 και βάλε χρόνια αργότερα..

Οι σημερινές γιαγιάδες, πάνε κομμωτήριο, κοινωνικοποιούνται, με τους διάφορους συλλόγους τύπου ΚΑΠΗ, πάνε εκδρομές, ταξίδια και άμα λάχει, στραμπουλάνε και κανά ζουμερό τεκνάκι, χωρίς τύψεις!!

Η διαφορά λοιπόν, μεταξύ της εικόνας του Αναγνωστικού και της σημερινής εποχής, κρύβεται σε μία λέξη.

ΕΠΙΛΟΓΗ!

Οι σημερινοί ηλικιωμένοι, απολαμβάνουν αυτό που δεν είχαν οι δικοί τους πατεράδες και παππούδες.
Έχουν το δικαίωμα στην επιλογή.
Αν γουστάρουν, θα πάνε στο Κυριακάτικο τραπέζι. Αν πάλι όχι, θα καβαλήσουν τα αμάξι τους, το τρένο, το αεροπλάνο, μαζί με τα άλλα παππούδια και θα αλωνίσουν!..

…και κάπως έτσι, θα έχουν μία κατά πολύ υγιέστερη σχέση με τους εαυτούς τους και με την υπόλοιπη οικογένεια..

Κοιτώντας προς τα πίσω παίρνουμε ιδέες, όχι απαντήσεις..

Please follow and like us:
Please follow and like us:
Facebook0
Twitter

Comments

comments